ته دیگ  رایس کریسپیز

اینجانب مرتکب چندین فقره جرم شدم (((-:  یعنی اینکه جنایت واقعی را در حق عزیزانی که ته دیگ خور هستند و گله از اضافه وزن دارند ... را  انجام داده ام .

 

اما از طرفی هم به اون دسته از دوستان گلی که عاشق ته دیگ بودند و هستند ، ولی به صرف نداشتن دندان یا سفتی بیش از حد ته دیگها  قادر به خوردن نبودن کمک شایانی شده است .

 

 


 

ابتکار چندین ته دیگ که حقیقتا خوشمزه ، ترد و لذیذ است  از من سراپا تقصیر سر زده (((-:

البته ته دیگهای دیگری هم دارم که تا کنون نخورده اید و فوق العاده خوشمزه و ترد هستند شاید یه روزی آنها را هم آموزش دهم فعلا اجازه دهید جوهر شناسنامه این دوتا خشک بشه تا نوبت اونهای دیگه هم برسه ((-: 

یکی از این ته دیگها  رایس کریسپیز  است که فوق العاده لذیذ حتی لذیذ تر از ته دیگ کورن فلکس است ...

دوستان عزیز  رایس کریسپیز یک نوع  سیریال است که از برنج تهیه می شود و برای صبحانه خورده می شود ...

 

 

 

خیلی شبیه جیم جیم می باشد

 

جیم جیم :

همون برنجی است که در گذشته در روغن سرخ می شد و به عنوان تنقلات استفاده می کردیم.

 

من از این سیریال در ته ظرفی که روغن ریخته ام می پاشم و برنج آبکش شده را رویش می ریزم و آب و روغن مورد نیاز را هم روی برنج ریخته و اجازه می دهم تا برنج خوب دم بکشد .

بعد هم که ته دیگ آماده است... نوش جان کنید

به همین راحتی ((-:   اما یادتون باشه همه این ابتکارها از آشپزی با نیلوفر بوده و هست  بلاخره حق صاحب اثر را حفظ کنید خدایی وقتی درست کردید و نوش جان می کردید اگر کسی پرسید از کجا یاد گرفتید اسم این وبلاگ را هم بیاورید ... از قدیم گفتن حق باید به حق دار برسه دیگه (((-:

 

نکته :

 

برای داشتن یک ته دیگ خوب حتما باید نکات زیر را  رعایت کنید

اول اینکه از قابلمه نسوز و بدون خراشیدگی استفاده کنید .

دوم اینکه حتما توجه  و دقت لازم را در مورد حرارت داشته باشید .

سوم اینکه زمان پخت را باید خیلی خوب دقت کنید تا ته دیگی خوشمزه و ترد داشته باشید.

و آخرین نکته ، مقدار روغنی که مصرف می کنید در شفاف و کریسپی بودن ته دیگ حرف اول را خواهد زد.

 

 

                                                                     

                                         نوش جان

ته دیگ کورن فلکس

ته دیگ کورن فلکس یکی از خوشمزه ترین ته دیگ ها می باشد

 

در این نوع ته دیگ باید از کورن فلکس ساده استفاده شود ( بدون شیرینی )

ابتدا ۲ قاشق غذاخوری کره را آب کرده در ته قابلمه می ریزیم مراقب باشید داغ نشود فقط کرم باشد بعد  یک لایه کورن فلکس را ته ظرف بریزید البته و به صورت یک نواخت ریخته شود و بعد برنج را روی کورن فلکسها ریخته و بعد رویش را آب روغن داده و برنج را دم کنید . مراقب باشید حرارت بالا نباشد تا ته دیگ نسوزد ٬ به علت رنگ طلایی که خود کورن فلکس دارد نباید مدت طولانی برنج را روی حرارت بگذارید فقط برنج دم بکشد و ته دیگ طلایی شود

اصولا یک ربع کافی است برای این نوع ته دیگ ٬البته بستکی به اندازه و پخت برنج دارد.

ته دیگ کورن فلس

ته دیگ بخش خوشمزه برنج می تواند باشد مشروط بر اینکه سفت و سوخته و زیاد چرب نباشد .انواع ته دیگ وجود دارد ، من هم یک ته دیگ ابتکاری ( مبتکر اولین ته دیگ خود ساخته (-: ) تهیه کردم که از قضا فوق العاده لذیذ و ترد است . این ته دیگ را قبلا در تلویزیون آموزش دادم و امروز هم در سومین وبلاگ خود می نویسم امید است امتحان کنید بعد هم به حقیقت امر خواهید رسید.

  

                                                 


 

مواد لازم :

کورن فلس ساده بدون هیچ گونه افزودنی  به میزان لازم  ( بستگی به اندازه ظرف شما دارد )

گره و کمی روغن مایه ( باز هم بستگی به اندازه مواد و ظرف شما دارد )

برنج آبکش شده برای روی کورن فلس

 

 

 

                                                   

 

ابتدا برنج را آبکش کرده و کنار بگذارید ، در قابلمه مقداری از کره را به همراه کمی روغن مایع ریخته اجازه دهید گرم شود یعنی در حد آب شدن کره کافی است (  نه اینکه  داغ )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بعد از کورن فلس روی کره و روغن آب شده ریخته طوری که همه سطح ظرف را بپوشاند اما زیاد روی هم انباشته نکنید ( فقط یک لایه که کل ظرف را بگیرید و جای خالی ته ظرف نماند )

 

بعد هم که برنج آبکش شده را رویش ریخته و درب برنج را بگذارید و اجازه دهید برنج به اندازه دو دقیقه با دمای خود گرم شود ، بعد هم در ظرفی جدا گانه بخش باقی مانده از کره را ریخته و آب کنید به اندازه ته استکان آب سرد به کره آب شده اضافه کنید و به جوش آورید شاید یک دقیقه بیشتر طول نکشد بعد این آب و روغن را روی برنج بدهید و با حرارت ملایم بگذارید برنج دم بکشد .

 

 

 

                                                 

نکته :

 

حتما برای دم کردن برنج از دم کنی استفاده کنید ، روغن و کره در ته ظرف اندازه کافی باشد تا ته دیگ نه زیاد خشک شود نه زیاد چرب !!! ظرف مورد استفاده حتما باید تفلون باشد تا ته دیگ از ظرف به راحتی جدا شود. اصلا نمک به این ته دیگ اضافه نکنید .

برای داشتن ته دیگ یک دست و ترد بهتر است از شعله پخش کن استفاده کنید . با این روش حرارت اولا مستقیم به ته ظرف نمی رسد دوم اینکه حرارت یکنواخت به همه جای ظرف پخش می شود . و در نهایت شما دارای ته دیگی خوش رنگ و ترد خواهید بود.

 

                                                 

 

                                                                                               

نکته :

یک روش قدیمی برای اینکه بدانیم برنج دم کشیده یا خیر ؟

قابلمه برنج که روی حرارت است ( مثلا بعد از پانزده دقیقه ) دست خود را آب بزنید و بعد به کناره ظرف زده ... صدایی که تولید می شود مثل صدای سوختن است این صدا یعنی برنج آماده است . برای درک بهتر مطلب ، ماهی تابه ای را روی حرارت بگذارید وقتی داغ شد چند قطره آب در آن بریزید صدای تولید شده دلیل بر این می باشد که ماهی تابه شما '' داغ '' شده است . پس اگر صدایی شبیه آن را در بخش امتحان دم کشیدن برنج شنیدید مطمئن باشید برنج شما به خوبی دم کشیده است .

 

 

 

 

     

                                                                                نوش جان