گوجه تنوری
گوجه فرنگی تنوری یکی از رسپی هایی است که فوق العاده خوشمزه می باشد و به غذا طعم بهتری می دهد فقط یک بار امتحان کنید .
ابتدا فر را با درجه حرارت 450 درجه فارنهایت روشن کرده و اجازه دهید گرم شود
مواد لازم :
نیم کیلو گوجه فرنگی رومی ( گوجه فرنگی هایی که به شکل بیضی است قدی کشیده دارند ) یا گوشتی بدون تخم
سیر دو حبه ( له کنید )
نمک به اندازه نصف قاشق چایخوری ( میزان نمک بستگی به شما دارد)
دو قاشق چایخوری سبزیهای معطر خشک ( ریحان ، آویشن ) من استفاده نکردم اگر مایل باشید می توانید استفاده کنید.
نکته :
استفاده از سبزی خشک در این رسپی اشکالی ندارد اما در بعضی دیگر از غذاها سبزی خشک نمای خوبی به آن غذا نمی دهد به همین دلیل باید بدانید از این نوع گوجه فرنگی در کدام غذا قرار است استفاده شود .
نصف قاشق چایخوری پودرفلفل قرمز تند
روغن مایع مرغوب ( زیتون ) شش قاشق غذاخوری
تمام مواد را با هم خوب مخلوط کرده و روی گوجه فرنگی ها می ریزید . بعد هم سینی را در فر قرار داده تا دو ساعت یا کمی کمتر و بیشتر ( بستکی به حرارت فر شما دارد) وقت نیاز دارد تا خوب تنوری و حالتی کبابی به خود بگیرد ، وقتی آماده شد اجازه دهید خنک شود و بعد می توانید در شیشه تمیز همراه با روغن زیتون ( باید روی گوجه ها با روغن پوشیده شود ) ریخته و در یخچال نگه دارید البته یک روز بماند بعد مصرف کنید خیلی خوشمزه تر خواهد شد اگر خواستید بیشتر از چند روز نگه دارید بهتر است از نمک بیشتری استفاده کنید .
نکته :
چنانچه می خواهید گوجه فرنگی های شما خشکتر شود به مراتب باید زمان بیشتری در فر بماند . یادتان باشد گوجه فرنگی ها را در سینی فر باید تک تک با فاصله قرار دهیم . و زمانی که در شیشه می خواهید نگه داری کنید حتما باید از روغن زیتون استفاده شود . نمک هم در این رسپی نباید زیاد استفاده شود چرا که باعث می شود طعم گوجه فرنگی از بین برود .
بعضی وقتها کوچکترین مزه ها ، باعث لذیذتر شدن غذا می شود
نیلوفر هستم اهل تهران ساکن کشور سنگاپور هستم . آشپزی را از همان کودکی دوست داشته و دارم ... یادمه وقتی هفت یا هشت ساله بودم اولین کتاب آشپزی را که خریداری کردم '' طباخی نشاط '' نام داشت و اولین تجربیات خودم را با خواندن این کتاب شروع کردم ، هنوز هم بعد از گذشت سالها این کتاب برای من یکی از بهترینهاست ... نمی خواهم بگویم چون از بچه گی به آشپزی علاقمند بودم یعنی اینکه آشپز خوبی هستم . بلکه دلائلی پشت این جریان نهفته است که مرا بر آن داشت ، تا این وبلاگ را بنویسم ( شاید یک روز براتون تعریف کنم به امید آن روز (-: ) در این وبلاگ سعی خود را بر آن داشته ام که دستور تهیه موارد منتشر شده را خیلی راحت و روان شرح دهم تا شما دوست گرامی ، در تهیه رسپی ها با مشکل روبرو نشوید حال آیا در این امر موفق بودم یا خیر ؟ این را شما باید بگویید...!!! امیدوارم از مطالب درج شده لذت ببرید و مورد استفاده قرار دهید. هر کدام از مطالبی که در این وبلاگ نوشته شده است ، بدانید شخصا تهیه کرده و از مزه آن به خوبی مطلع هستم. دستور غذاهایی را در این وبلاگ به شما دوستان هدیه کردم که با ذائقه ایرانی همخوانی داشته و برایتان دل چسب بوده باشد امیدوارم مورد پسند واقع شود . در آخر چنانچه از نحوه نوشتن و کار اینجانب خوشتان آمد لطف کنید و این وبلاگ را به دیگران هم معرفی نمایید .