فلفل پر شده stuffed peppers
مواد لازم :
گوشت چرخ شده 250 گرم
قارچ دکمه ای 300 گرم
پیاز کوچک یک عدد ( اندازه گردو)
سماق یک قاشق چایخوری
جعفری ساطوری یک قاشق غذاخوری
آب یخ دو قاشق غذاخوری
نان پودر شده دو قاشق غذا خوری
فلفل دلمه ای کوچک نیم کیلو( قرمز یا نارنجی )
نمک و فلفل به میزان لازم
ابتدا ساقه های قارچ را بریده و به صورت نگینی خرد می کنیم قسمت بالای قارچ را دست نخورد کنار بگذارید ( در این مرحله فقط ساقه ها نیاز است )
پیاز را رنده کرده و در کاسه ای ساقه های قارچ ، گوشت ، پیاز رنده شده و دیگر اجزا را با هم مخلوط کنید . کمی ورز داده و کنار می گذاریم تا کمی استراحت کند .
حال شما داخل فلفل های دلمه ای را بی آنکه آسیبی به فلفل ها بزنید خارج کنید ( من به صورت عمودی از کنار برش دادم ) داخل فلفل ها را از گوشت پر کنید
البته مراقب باشید زیاد از حد پر نشود تا حدی که حالت ظاهری فلفل حفظ شود.
تابه ای با برس کمی روغن بمالید تا حدی که فقط چرب شود بعد فلفل ها را در تابه قرار داده و درب تابه را بگذارید که هم سرخ کبابی و هم پحته شود . مراقب باشید که نسوزد .
مواد لازم سس:
پیاز یک عدد ریز خرد شود
گوجه فرنگی کنسرو شده یک قوطی
فلفل پرک شده قرمز ( به دلخواه )
یک عدد لیمو تازه ( آبگیری )
نمک به میزان لازم
روغن شش قاشق غذا خوری
زرد چوبه یک چهارم قاشق چایخوری
در زمانی که فلفل ها سرخ می شوند شما در تابه ای دیگر سس را تهیه کنید . ابتدا شش قاشق غذاخوری روغن مایع در تابه ریخته بعد پیاز را اضافه کرده و اجازه دهید برای مدت پنج دقیقه سرخ شود در این مرحله نمک و فلفل و زردچوبه زده ویک دقیقه تفت دهید . بعد هم گوجه فرنگی را اضافه کنید . به مدت دو دقیقه کافی است که روی حرارت باشد بعد با میکسر دستی ( گوشکوب برقی ) خوب سس را پوره کنید تا یک دست و صاف شود.
خوب در این مرحله سس را به فلفل ها اضافه کرده و اجازه دهید برای مدت بیست دقیقه با حرارت خیلی ملایم بپزد ، در ده دقیقه آخر قارچها و آبلیمو را اضافه کنید . غذا حاضر است سرو بفرمایید .
نوش جان
نیلوفر هستم اهل تهران ساکن کشور سنگاپور هستم . آشپزی را از همان کودکی دوست داشته و دارم ... یادمه وقتی هفت یا هشت ساله بودم اولین کتاب آشپزی را که خریداری کردم '' طباخی نشاط '' نام داشت و اولین تجربیات خودم را با خواندن این کتاب شروع کردم ، هنوز هم بعد از گذشت سالها این کتاب برای من یکی از بهترینهاست ... نمی خواهم بگویم چون از بچه گی به آشپزی علاقمند بودم یعنی اینکه آشپز خوبی هستم . بلکه دلائلی پشت این جریان نهفته است که مرا بر آن داشت ، تا این وبلاگ را بنویسم ( شاید یک روز براتون تعریف کنم به امید آن روز (-: ) در این وبلاگ سعی خود را بر آن داشته ام که دستور تهیه موارد منتشر شده را خیلی راحت و روان شرح دهم تا شما دوست گرامی ، در تهیه رسپی ها با مشکل روبرو نشوید حال آیا در این امر موفق بودم یا خیر ؟ این را شما باید بگویید...!!! امیدوارم از مطالب درج شده لذت ببرید و مورد استفاده قرار دهید. هر کدام از مطالبی که در این وبلاگ نوشته شده است ، بدانید شخصا تهیه کرده و از مزه آن به خوبی مطلع هستم. دستور غذاهایی را در این وبلاگ به شما دوستان هدیه کردم که با ذائقه ایرانی همخوانی داشته و برایتان دل چسب بوده باشد امیدوارم مورد پسند واقع شود . در آخر چنانچه از نحوه نوشتن و کار اینجانب خوشتان آمد لطف کنید و این وبلاگ را به دیگران هم معرفی نمایید .